HÄÄÄÄLP! När jag blockade min Annis upptäckte jag 2 HÅL i spetskanten!
Vid närmare granskning kan jag i alla fall inte hitta några maskor som löper.
Antagligen har hålen orsakats av att jag inte fått med något omslag när jag stickat ihop nupporna.
Istället för att försöka sy till hålen har jag försökt att dra till garnet istället så att hålen inte ser SÅ stora ut.
Hoppas istället att inger ser något…
Istället blir det en extra spetskant som skall stickas på sjalens överkant. Har inte sett denna Annislösning någon annan stans så vi får se hur det blir.
men jag har 15-20 gram garn kvar (av 50) så jag funderar på att göra den lite bredare, eller?
Har lagt upp hela 495 maskor med dubbelt garn, det är en klar utmaning att räkna dem alla men en stickmarkör med jämna mellanrum hjälper till. Har lagt upp fler maskor än originalet då jag använder tunnare garn (Viva i lila) och därmed tunnare stickor. Har lagt upp med dubbelt garn (skall sticka med enkelt) som man ser på många estniska sjalar så att kanten blir lite stadigare.