Har mest ägnat de sista dagarna till att backa i mina stickprojekt, det känns verkligen som om jag stickar längst in i det mörkaste hörnet av stickkorgen.
Någon stans där i djupet hittade jag min Twist and shout och har, inspirerad av Makeri 14’s flät-KAL, tagit tag i den och stickat klart nedermudden. Det blev en superlång mudd i vriden resår som jag sedan vikt dubbel och stickat upp mot avigsidan.

Är verkligen inte helt säker på om detta var det bästa valet på mudd, men jag stickar ärmar innan jag tar beslut i frågan.






Men, det känns som att jag stickar och stickar utan att komma någon stans.
Förra söndagen satte jag ut en markör där jag var och nu blev det lättare att se att det verkligen går framåt. Får väl erkänna att förra veckan innehöll extra lediga dagar med mycket ledig, men ändå, det går framåt, sakta men säkert.
Har delat av för att sticka ärmar och kropp var för sig och kommit så långt att jag kan prova, känner mej nöjd med storlek både på kropp och ärmar.
Nu är varven långa och man gör flätningar vartannat varv så det går riktigt långsamt. Det tar en del tid att studera det vackra resultatet också, har precis hunnit sticka upp mitt första 50g nystan och det blir så vackert.
Hade lite dålig koll på modellen innan jag började sticka och har insett att ärmarna är väldigt vida, så jag har redan slutat öka på ärmdelen men fortsätter att öka på kroppen.