Det verkar bli mer tänka än stickning, har nästan slagit knut på både mej, stickning och resten av familjen i försöken att få ihop flätan som skall sitta nederst på Odile.
Tycker att jag äntligen lyckats få till vridningarna enligt skissen…lyckas inte riktigt utföra saltomortalerna efter textens anvisningar. Stickar vidare en bit så får vi se hur det går, det skall vara 6 eller 7 knopar till. Det är nu man önskade att man varit scout i alla fall…
Såg Odile för ett bra tag sedan när jag fick låna Verena av en rar
I den högra påsen ligger de som låg överst i korgen bredvid soffan i vardagsrummet (korgen i arbetsrummet står full och orörd) och i den vänstra (alla fick inte plats i en påse) ligger de som låg underst (dessa kan man nog mer kalla UFOs). Tanken är att jag skall plocka upp ett projekt ur den högra påsen, sedan får jag välja om det får vara med och då stickar jag så långt jag orkar på det, om jag inte vill sticka på det eller tröttnar åker det ner i den vänstra påsen och så får jag välja ett nytt. När det är tomt i den högra påsen börjar jag (om) med projekten i den vänstra påsen. Hoppas att det på detta sätt skall bli roligare (då jag inte kommer ihåg vad som ligger i de flesta påsarna) och att jag får fart på flera WIPs och kanske några UFO också. Har jag tur blir det något klart också:-)
