Jag är beredd att starta min OS-stickning. February Lady Sweater är färdigstickad och ligger på badrumsgolvet och torkar.
Tyvärr är svart svårfotograferat, men det kanske blir någon utomhusbild när regnet slutat och koftan är torr. Jag har använt är c:a 3hg kabeltvinnad bomull och 6 nystan Drops alpacka, stickor 5mm. Mönstret hittar du här.
Tyvärr är svart svårfotograferat, men det kanske blir någon utomhusbild när regnet slutat och koftan är torr. Jag har använt är c:a 3hg kabeltvinnad bomull och 6 nystan Drops alpacka, stickor 5mm. Mönstret hittar du här.
Köpte knappar i morse, får se om det blir bra. Mina knapphål blev ganska små vilket jag inte tänkte på medan jag stickade. Jag hade egentligen tänkt mig större knappar.
Bilden är tagen i förrgår kväll, därav frånvaro av regn:-) Igår var det som att cykla i en blåsig dusch när jag åkte hem från jobbet och i morse fick cykeln vila (= 5 minuter pendeltågsstickning på mina
Är mycket nöjd med garnvalet, färgen är fortfarande kolsvart fast det syns dåligt på bilden.
Har hoppat över hålvarvet och beslutat att fortsätta det rätstickade partiet till under bysten.