

3:e gången gillt blev kanterna på koftan Lilli bra, är så nöjd med att jag repade upp.

Knapparna, som kommer från Sthlm knit company, har jag beundrat länge och äntligen kom det perfekta projektet.

Lilli är klar, tänk att efsingar kan bli något så fint och användbart.

Koftan väger 200 g och varje efsing vägde bara några gram så jag har fått öva att ”spit splice” en hel del (men är ganska bra på att göra osynliga skarvar).

Att en kortärmad kofta kan kännas så användbar.

Passar perfekt på promenaden i ett försommarvackert Stickholm.

Och vit, jag som ytterst sällan använder vitt, måste kanske omvärdera det.



















