Det känns faktiskt nästan helt ofattbart. Det blev faktiskt ett användbart plagg. Som jag har virkat och repat och virkat och repat och virkat igen.
Att välja samma garn till framkanten känns också helt rätt, det var absolut bästa varianten (tycker jag i alla fall).
Totalt 12 nystan Kureyon gick åt, virknål från 5½ till 4 har varit med i leken. Antalet modifikationer mot originalbeskrivningen (som inte är någon beskrivning utan mer en vägledning) är otaliga. Klicka på etiketten ”Granny Cardigan” nedan för att följa hur jag virkade mig till detta resultat.
Totalt 12 nystan Kureyon gick åt, virknål från 5½ till 4 har varit med i leken. Antalet modifikationer mot originalbeskrivningen (som inte är någon beskrivning utan mer en vägledning) är otaliga. Klicka på etiketten ”Granny Cardigan” nedan för att följa hur jag virkade mig till detta resultat.
Har fått tag på mer Kureyon i rätt färg, men kom på att jag ju måste skaffa knappar först, så jag hade fått repa igen oavsett.. det gäller att ligga ett steg före sej själv (tänka efter före).
Är inte riktigt säker på om det blir bra med det mörka garnet heller. Det blir kanske till att leta efter mer Kureyon, så är det någon som har ett nystan Kureyon färg 217 A över är jag intresserad:-)
Tyvärr börjar också garnet ta slut. Har hittat lite enfärgat garn som skulle funka som avslutande kant runt om.
Det värsta är att jag hittat två bra varianter och har svårt att välja…aftonbladet eller expressen? Härliga ilandsproblem…
Taktiken har varit att behålla den senast virkade rutan och virka om den förra, bara för att kunna jämföra. Detta har inneburit att jag hela tiden haft två olika delar att prova vilket gjort det hela ännu mer förvirrat.
Har just nu virkat ihop två sexkanter (med några extra varv vid ryggen) och har en kortärmad bolero istället för långärmad kofta. Virkar vidare och ser vart detta leder, jag har inte gett mig…än.