Provade Kællingesjalen redan innan blockning och insåg att den redan var ganska lagom, det fick bli en lätt blockning för att få ut alla uddar fint. Hade jag spänt mer hade den blivit gigantisk.
Sjalen fick inte riktigt plats på min madrass men med hjälp av mina ”blockningswirear” kunde den hänga utanför och bli jämnt utspänd ändå.
Sjalen kommer att bli skön att bära svala svenska sommarkvällar. Garnåtgången blev ganska precis 3hg.
Efter lite olika tester beslöt jag att virka halvstolpar på samma sätt som när man började sjalen på nederkanten och sedan plocka upp maskor i ena maskbågen.
Blev snyggt på båda sidor tycker jag.
Nu är det dags för den övre spetskanten som skall stickas lös för att sedan sys på, men jag funderar på att sticka fast den direkt…
